Best Game
Best Game

Best Game

ورود اولین درایو SSD شش ترابایتی جهان به بازار در دو ماه آینده

هنوز هم رایج ترین گزینه برای ذخیره سازی در رایانه های شخصی و لپ تاپ ها، هارد درایو های قدیمی هستند. هارد دیسک های ۶ ترابایتی از این نوع به وفور در بازار پیدا می شوند و در آینده ای بسیار نزدیک می توانید مدل های ۸ یا ۱۰ ترابایتی هم خریداری کنید. با این حال قیمت این هارد درایو ها حتی از یک درایو ۱ ترابایتی SSD نیز کمتر است. با این حال قرار نیست از داشتن SSD هایی با حجم های بالاتر چشم پوشی کنیم. اولین درایو ۶ ترابایتی SSD جهان، در ماه جولای (تیر) به بازار عرضه خواهد شد.

کمپانی ژاپنی Fixstars قصد دارد ۳ مدل جدید از SSD های ۲.۵ اینچی خود را با نام های 1000M، 3000M و 6000M وارد بازار کند. مدل های 1000M و 3000M دارای حافظه های فلش ۱۹ نانومتری و اینترفیس 6 Gbps بوده و همان طور که از اسمشان مشخص است دارای ظرفیت های ۱ و ۳ ترابایت خواهند بود.

اما ستاره این رونمایی مدل 6000M است. این مدل از حافظه فلش ۱۵ نانومتری برای در اختیار گذاشتن ۶ ترابایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند و با این حال یک درایو ۲.۵ اینچی است. به نظر می رسد سرعت خواندن اطلاعات در این مدل 540 MB/s و سرعت نوشتن اطلاعات 520 MB/s باشد که همان سرعت متداول در درایوهای رده بالا در رابط SATA III است. در حال حاضر تنها قیمت مدل ۱ ترابایتی اعلام شده که برابر با ۸۲۰ دلار است. به این ترتیب میتوانیم قیمت های بسیار بالایی برای دو مدل دیگر تصور کنیم. دیتاسنترها مشتریان اصلی SSD با ظرفیت های بالا هستند و Fixstars هم بازار هدف خود را در همین بخش در نظر گرفته است.

در سال های اخیر به تدریج با افزایش حجم SSD شاهد کاهش قیمت آنها بوده ایم و در حال حاضر SSD های ۱۲۰ و ۲۵۰ گیگابایتی قیمت مناسبی دارند. البته این رقم همچنان در مقایسه با هاردهای قدیمی بسیار گران تر است، اما مزایای SSD از نظر سرعت و کاربردهای حرفه ای باعث شده قیمت بیشتر آنها توجیه مناسبی داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.