Best Game
Best Game

Best Game

هفت دلیل برای برتری Galaxy S6 در برابر iPhone 6

پس از چند ماه انتظار بلاخره شاهد رونمایی و عرضه پرچم دار جدید سامسونگ یعنی GALAXY S6 و البته S6 Edge بودیم و بدون شک این دستگاه جدید توانسته تا همین جا نظرات زیادی را به خود جلب کند. تصمیم سامسونگ برای بازطراحی تلفن های هوشمند منجر به عرضه اولین پرچم دار اندرویدی تمام فلزی این شرکت و صد البته به سکوت فراخواندن منتقدان پر شمار آن شد که عقیده داشتند پرچم دار های پلاستیکی سامسونگ حس لوکس بودن و در دست داشتن یک دستگاه دارای کیفیت بالا را منتقل نمی کنند. به این ترتیب بلافاصله مقایسه این تلفن هوشمند با بزرگترین رقیبش یعنی iPhone 6 اپل آغاز شد. این دو شرکت چند سالیست که رقابت سنگینی را با هم داشته اند و هر دوی آنها تلفن های هوشمند بسیار قدرتمندی تولید می کنند، به این ترتیب انتظار رقابتی مجدد بین پرچم داران جدید کاملا منطقی است. اما با این که این دو دستگاه از بسیاری جهات شانه به شانه یکدیگر حرکت می کنند، باز هم می توان تفاوت هایی بین آنها پیدا کرد که اگر قصد خرید یکی از این دستگاه ها را دارید می بایست به آنها توجه کنید. مسلماً انتخاب هر کدام از آنها نمی تواند کاربر را با مشکل یا محدودیت خاصی مواجه کند، اما اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تفاوت های جزئی اهمیت می دهید، در ادامه با ما همراه باشید تا 7 مورد از برتری های GALAXY S6 نسبت به iPhone 6 را با هم مرور کنیم.

 1- اگر کیفیت دوربین یکی از اولویت های شماست

سامسونگ روی دوربین دستگاه جدید خود حساب ویژه ای باز کرده و هزینه سنگینی را نیز برای تبلیغ آن پرداخت کرده است هرچند دوربین iPhone 6 نیز بسیار قدرتمند است، اما بررسی های تخصصی GS 6 را برنده رقابت دوربین ها می دانند.

2- اگر اندازه صفحه نمایش برایتان اهمیت دارد

پس از مدت ها نادیده گرفتن مخاطبان و خریداران، اپل هم به جمع تولید کنندگان تلفن های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ تر پیوست. اما با این حال همچنان در iPhone 6 شاهد اندازه محافظه کارانه 4.7 اینچ هستیم. اگر این اندازه را با صفحه نمایش 5.1 اینچی GALAXY S6 مقایسه کنیم، شاید روی کاغذ تفاوت ها آنقدر به چشم نیایند، اما اگر زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت و یا خواندن متن ها می کنید، آن وقت برتری GALAXY S6 کاملا به چشم خواهد آمد.

3- اگر روی بازتولید دقیق رنگ ها حساس هستید

صفحه نمایش iPhone 6 بسیار خوب است و نمی توان منکر آن شد. اما اگر واقعاً روی بازتولید رنگ ها حساس هستید، متمایل شدن بسیار کم رنگ ها به طرف طیف آبی باعث دل زدگیتان خواهد شد. با این که GALAXY S6 هم آنقدرها در بازتولید رنگ دقیق عمل نمی کند، اما رنگ ها در آن بهتر از iPhone 6 به چشم می آیند و اینجاست که رنگ سیاه صفحه نمایش های Super AMOLED امتیاز ویژه ای برای دوست داران GALAXY S6 به همراه دارد.

4- اگر علاقه قلبی به اندروید دارید

کاملاً واضح است که شیوه مدیریت امور در اندروید و iOS تفاوت های معنا داری با هم دارند. نمی توانیم به iOS لقب "ساده تر" بدهیم، اما باید گفت این سیستم عامل کارها را به روشی مینیمالیستی و با دور نگه داشتن کاربران از فایل های سیستمی و گزینه های شخصی سازی انجام می دهد. در طرف دیگر، در اندروید امکان شخصی سازی تا سر حد ممکن، ویجت ها، فایل های سیستمی و منو های فرعی بسیاری در دسترس کاربر قرار دارند. شاید تا پیش از این ، رابط کاربری TouchWiz سامسونگ باعث ایجاد تفاوت هایی در دستگاه های این شرکت نسبت به سایر تلفن های هوشمند اندرویدی می شد، اما در نسخه جدید این رابط کاربری هم با تغییراتی مواجه شده و با کم کردن از شاخ و برگ های اضافی، GS 6 UX بسیار سبک تر و کاربر پسند تر به نظر می رسد.


 

5- اگر دوست دارید صفحه پشت تلفن هوشمندتان شیشه ای باشد

زمانی که به عرضه iPhone 6 نزدیک می شدیم، تصاویر منتشر شده از این گوشی باعث نا امیدی بسیاری از طرفداران آن می شد و دلیل اصلی این احساس، قسمت خسته کننده در پشت بدنه بود. در آن زمان عده زیادی گمان می کردند یک پنل شیشه ای در پشت iPhone 6 قرار خواهد گرفت، اما اپل این دسته از طرفداران خود را نا امید کرد. اگر شما جزو آن دسته از کاربران هستید که به ساندویچ "شیشه – فلز - شیشه" علاقمندید، بدون شک GS 6 شما را نا امید نخواهد کرد.

6- اگر عاشق وضوح QHD و دقت بسیار بالای نمایشگر هستید

اپل همچنان به فرمول "رتینا" پایبند است و پرچم دار جدید خود را با چگالی پیکسلی 326 PPI روانه بازار کرده است. اما در سرزمین پرچم داران اندرویدی، بسیاری از شرکت ها به دنبال عرضه دستگاه هایی با نمایشگرهای QHD (2560*1440) هستند و به هر حال، سامسونگ هم یکی از ساکنان این سرزمین است. همه این جمله ها یعنی این که نمایشگر GALAXY S6 دارای چگالی پیکسلی بسیار بالای 557 PPI می باشد. با این تفاسیر، امکان ندارد بتوانید پیکسل های مجزا را در پرچم دار سامسونگ ببینید.

7- اگر دوست دارید از تکنولوژی شارژ بی سیم استفاده کنید

اگر چه تکنولوژی شارژ بی سیم هنوز در ابتدای راه است، اما با این حال افراد زیادی هستند که علاقه دارند از این روش جالب برای شارژ کردن دستگاهشان استفاده کنند. به خصوص اینکه در بعضی مکان ها (اگر ساکن آمریکا هستید، کافی شاپ های استارباکس)، میزهایی با قابلیت شارژ بی سیم پیش روی مشتریان قرار گرفته اند. البته عده ای هستند که با خرید کاورهای مخصوص برای تلفن هوشمندشان از این قابلیت استفاد می کنند، اما باید توجه داشته باشید که GALAXY S6 بدون وجود چنین مشکلاتی از این تکنولوژی پشتیبانی می کند. اگر دوست دارید به جمع استفاده کنندگان از شارژ بی سیم بپیوندید، GALAXY S6 گزینه مورد نظر شماست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.