Best Game
Best Game

Best Game

چهار قابلیت جدید و آینده نگرانه ویندوز 10 را بشناسید

1- قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندروید و iOS

سیستم عامل ویندوز 10 قابلیت اجرای نرم افزار های اندروید و در ادامه آن اپلیکیشن های iOS را دارد و مایکروسافت نیز بخشی ویژه برای این منظور در Store اختصاصی خود در نظر گرفته است. به اعتقاد این شرکت، آنها قصد افزودن قابلیت های اساسی برای توسعه دهندگان را در برنامه کاری خود قرار داده و ابزارهای کدینگ بسیاری بر پایه پلتفرم OS X و Linux برای ویندوز 10 در نظر گرفته شده است. ارتباط با پلتفرم های مختلف می تواند ساختار سیستم های عامل را از یکنواختی و محدودیت در ارتباط به یک اقیانوس بی کران تبدیل کند. مایکروسافت در حال حاضر ذهنیت توسعه دهندگان را به خوبی تغییر داده و آنها دیگر از خود نمی پرسند که "چرا باید برای ویندوز اپلیکیشن تولید کنم؟"

 

2- ارتباط بهتر با تجهیزات مایکروسافت

اجرای نرم افزار های ویندوزی روی کنسول بازی اکس باکس وان می تواند تا حدودی عجیب و البته مضحک باشد، اما مایکروسافت با استفاده از قابلیت Continuum در سیستم عامل جدید خود، امکان به اشتراک گذاری محیط سیستم عامل ویندوز 10 نوت بوک یا دسکتاپ را روی یک تبلت ویندوزی فراهم می آورد. روش کار در این قابلیت بسیار ساده بوده و همانند اتصال یک ابزار جانبی است که در این شرایط، کاربران با پیچیدگی و مشکل دست به گریبان نمی شوند. علاوه بر این، مایکروسافت قابلیت اجرای اپلیکیشن های ویندوزی را برای کنسول بازی اکس باکس وان نیز فراهم آورده و کاربران این کنسول می توانند از این پس، قدم به دنیای جدیدی بگذارند و از این حیث، شرکت سونی وظیفه بسیار سنگینی برای ارائه نسل بعدی کنسول بازی خود بر عهده دارد. مایکروسافت امیدوار است که میزان نفوذ ویندوز 10 روی تجهیزات مختلف در طول عمر این سیستم عامل از مرز 1 میلیارد دستگاه عبور کند.

 

3- قابلیت و نرم افزار های کمکی بی نظیر

شاید در زمینه ارائه دستیار صوتی، کمپانی اپل به عنوان اولین تولید کننده محصول مجهز به فناوری Siri شناخته می شود، اما استفاده از آن تنها به تجهیزات اپلی محدود است. اما مایکروسافت در نظر دارد تا با استفاده از دستیار صوتی اختصاصی خود موسوم به Cortana به سطح وسیعی از تجهیزات نفوذ کند. همچنین قابلیت نصب کنسول بازی وان روی تجهیزات مجهز به ویندوز 10 مانند نوت بوک و PC وجود دارد که امکان بهره گیری از قابلیت XBOX One Streaming را بدون مشکل و کندی فراهم می آورد. در صورتی که قصد استفاده از کنسول بازی را داشته باشید و تلویزیون خانه شما تحت تصرف باشد، به سادگی می توانید کنسول را به لپ تاپ یا PC ویندوزی خود متصل کنید.

 

4- هدست واقعیت مجازی HoloLens

یکی از تجهیزاتی که در آینده توسط مایکروسافت برای دوست داران این غول نرم افزاری (و تا حدودی سخت افزاری) ارائه می شود، هدست واقعیت مجازی با نام HoloLens است که در حقیقت چشم انداز آینده نگرانه ای برای ویندوز 10 به شمار می رود و برای توسعه دهندگان، قابلیت جذابی در نظر گرفته شده است. پس از اعلام عدم تولید و سرمایه گذاری روی پروژه کینکت برای کامپیوتر های شخصی، اکنون مایکروسافت در نظر دارد تا فناوری جدیدتر و کاربردی تری برای توسعه دهندگان ارائه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.